Säkra momsavdraget för anställdas utlägg
Webinar 4 september kl. 09.30 - 10.00Välkommen till webinaret!
Brukar de anställda på ditt företag göra inköp – utlägg – som företaget senare kompenserar den anställde för? Då har du säkert funderat på vad som egentligen krävs för att företaget ska få göra avdrag för den moms som ingår i priset som betalats.
På 30 minuter får du verktygen för att skapa regler och rutiner i företaget som säkerställer att företaget får avdrag för momsen på anställdas utlägg. Du får veta vilka uppgifter som måste framgå av fakturan eller kvittot och inte minst - i vilka fall som den anställdes namn kan stå som mottagare och när det istället måste vara företagets namn.
Vi uppmärksammar momsfrågor som kommer av att anställda i allt högre grad gör inköp och beställningar via nätet – ofta från utlandet.
Vi bjuder därför in dig till ett kostnadsfritt webinar där våra experter går igenom vanliga situationer.
Varmt välkommen till höstens första momswebinar!
Observera att webinaret är helt kostnadsfritt - och öppet för alla. Du är varmt välkommen att delta utan krav på motprestation!
Under webinaret tar vi upp:
- Vilka inköp som ger rätt till momsavdrag
- Mervärdesskattelagens krav på uppgifter i fakturor och kvitton
- Vilka inköp som kan göras i den anställdes namn
- Vanliga misstag vid inköp på nätet och hur de kan undvikas
- Exempel på olika utlägg
Webinaret är till för dig som:
- Är intresserad av moms och frågor om avdragsrätt
- Hanterar leverantörsfakturor
- Arbetar som redovisningsekonom, redovisningskonsult eller revisor.

Kristina Andreasson
