Nu blir vi Simployer!

Vi rivstartar 2020 med att byta bolagsnamn – spännande eller hur! För dig som kund innebär det att vi fortsatt ser till att du håller dig uppdaterad och trygg. Du får självklart samma goda service av våra kunniga experter, men nu strävar vi efter att utveckla våra tjänster ännu mer.

 

 

Simployer logotyp

Här har vi samlat några vanliga frågor och svar kring namnbytet. Om du inte hittar vad du letar efter är du välkommen att mejla oss på info@tholin.se så hjälper vi dig.

 

Allmänna frågor

 

Varför byter ni namn?

Det beror på att vi vill göra det ännu enklare för dig som kund att få stöd i arbetsvardagen!

Du kanske vet att Tholin & Larsson sedan 2015 är en del av norska Infotjenester-gruppen. I den gruppen finns också det svenska bolaget Simployer AB som levererar HRM-lösningar. Du kan läsa mer om HRM-lösningarna på simployer.se.

Nu kommer vi att dra nytta av den samlade kompetensen på ett ännu bättre och mer effektivt vis. Det gör vi genom en bolagsfusion för att samla hela verksamheten i Sverige under ett namn, Simployer. Produkterna och tjänsterna som du är van att få kommer att vara de samma och kommer att heta Simployer Tholin.

 

Hur påverkar det mig?

Det beror på vilken relation vi har med varandra. Som abonnent på servicepaket blir det i princip ingen förändring. Vi har samma kunniga experter som stöttar dig och du använder samma inloggningsuppgifter och samma webbadress som tidigare.

Hela vårt intressanta kursutbud kommer du, som vanligt, att hitta via tholin.se/kurs.

Är du leverantör så är det viktigt att veta att vi byter både organisationsnummer och e-postadress för fakturor.

  

Hur gör jag om jag vill kontakta er?

Vår fantastiska kundtjänst finns självklart kvar och hjälper dig med dina frågor. Du når dem via 031 - 84 01 80 eller info@tholin.se.

 

Varför byter ni organisationsnummer?

Vi fusionerar bolaget Tholin & Larsson-Gruppen AB med Simployer (Sweden) AB och blir Simployer AB. I samband med bolagsfusionen så får vi som Simployer AB ett nytt organisationsnummer: 556566-2508.

 

Har ni samma fakturadress som innan?

Fakturan ska vara ställd till Simployer AB.

Fakturaadressen för fakturor som skickas via e-post ändras till: invoiceSE@simployer.com

För fysiska fakturor gäller samma postadress som tidigare: Box 17103, 402 61 Göteborg.

 

Vilka ekonomiska uppgifter gäller efter bolagsfusionen?

Efter bolagsfusionen gäller dessa ekonomiska uppgifter: 

Simployer AB
Org nr: 556566-2508
Bankgiro: 5248-5356
Konto: 9195-5534006
VAT: SE556566250801
Iban: SE0991900000091955534006
Swift: DNBASESXXXX

  

Vad betyder namnet Simployer?

Simployer är sammansatt av orden ”Simplify” (förenkla) och ”Employer” (arbetsgivare). Det betyder att vi ska göra det enkelt för våra kunder att vara goda arbetsgivare.

Det gör vi genom att se till att fortsätta att göra det enkelt för dig att få svar på frågor i din arbetsvardag och att som arbetsgivare hålla koll på lagar och regler. Samtidigt som vi gör det enkelt för dig att utveckla och ta vara på människorna i verksamheten, både genom ett livslångt lärande men nu också genom ledande HRM-lösningar. Du kan läsa mer om just HRM-lösningar på simployer.se.

 

Jag prenumererar på nyhetsbrevet Tholin HR och/eller Tholin Info. Vad händer med dessa?

Tholin Info byter namn till Simployer Tholin Info och kommer, precis som innan, att ha intressant innehåll från alla våra kärnområden i form av artiklar, e-böcker och kurserbjudanden.

Tholin HR får ett nytt namn – Simployer HR – och ett delvis nytt innehåll. Vi kommer att samla spännande artiklar, webinar & event, quiz och kurserbjudande med ett tydligt HR-fokus, som har koppling till både lagar och regler men också HRM-lösningar.

Så det är bara att fortsätta att vara prenumerant om du vill hålla dig uppdaterad!

 

Servicepaket


Vad händer med mina servicepaket?

I princip blir det ingen skillnad. Våra Servicepaket kommer att vara samlade under namnet Simployer Tholin. Detta för att tydliggöra att det är våra kunniga experter som fortsatt kommer att fylla dem med innehåll och se till att du håller dig uppdaterad och trygg i din arbetsvardag. Precis som tidigare alltså!

 

Blir det någon ändring i hur jag loggar in eller i mina inloggningsuppgifter?

Nej! För att komma åt dina tjänster använder du de inloggningsuppgifter som du redan har och webbadressen till servicepaketen är den samma, https://servicepaket.tholin.se/.

 

Får ni nya experter nu?

Vi har ju redan en suverän uppställning av kunniga experter som gör allt för att underlätta din arbetsvardag. I dagsläget kommer vi att fortsätta med det vassa gänget på 14 personer som fyller servicepaketen med relevant innehåll och svarar på dina frågor i supporten.

 

Kommer jag fortfarande att få nyhetsbrev för mitt servicepaket?

Självklart kommer vi att fortsätta se till att du håller dig uppdaterad genom våra nyhetsbrev! Där blir det ingen förändring. 

 

Kurs


Vad händer med era kurser?

Våra kursprodukter kommer att vara samlade under namnet Simployer Tholin. Detta för att tydliggöra att det är våra duktiga experter som fortsatt kommer att hålla kurserna och stötta dig i ditt livslånga lärande.

Hela vårt intressanta kursutbud kommer du, som vanligt, att hitta via tholin.se/kurs.

 

Jag är anmäld till en kurs hos Tholin & Larsson – vad händer nu?

Du behåller självklart din bokade plats! Information i form av praktisk information och kursutvärdering kommer du att få via e-post men det kommer att stå Simployer som avsändare.

I Lärandeportalen hittar du bl a material för kursen och adressen dit för inloggning är den samma som innan, content.tholin.se

 

Jag har gått kurs hos er tidigare men inte hämtat ut mitt kursbevis. Kommer det att stå Simployer på det nu?

Har du gått en kurs som hölls innan vi bytte namn så kan du få ett kursintyg med namnet Tholin & Larsson på. Kontakta vår kundtjänst, 031- 84 01 80 eller info@tholin.se, så hjälper de dig.

 

Får jag fortfarande FAR/SRF-timmar på era kurser?

Absolut, det ändras inte! På respektive kurssida på vår webb hittar du information om hur många timmar våra olika kurser ger.

 

Jag har ett kursabonnemang från Tholin & Larsson, vad händer med det?

Ditt abonnemang löper på i enlighet med tidigare villkor.

 

Fick du inte svar på din fråga? Varmt välkommen att mejla oss på info@tholin.se så hjälper vi dig!