Lediga tjänster hos Tholin & Larsson


Digital Marketing Manager

Välkommen till en framåtlutad arbetsplats

Tholin & Larsson växer både vad gäller förädling av befintliga produkter och digitala satsningar inom HR, lön, skatt och moms. Vår vision är att göra det enkelt att vara arbetsgivare och företagare. Vi är en viktig partner för många företag. Genom utbildningar, tjänster och verktyg håller vi våra kunder uppdaterade med de senaste nyheterna och lagändringarna. Vårt varumärke står för kvalitet och kompetens. Och vi har en kundnöjdhet i världsklass.

Nu söker vi en Digital Marketing Manager till vårt nybyggda kontor – som ligger i Gamlestaden ca 10 minuter från city. Du kommer att ha en avgörande roll i utbildningsteamet för att vi ska lyckas med vår tillväxtresa.

Din roll

Som Digital Marketing Manager är det din uppgift att marknadsföra våra utbildningar till relevanta målgrupper, i rätt tid och med rätt innehåll i rätt kanal. Du ansvarar för att analysera, genomföra och driva e-post, SoMe- och DM-kampanjer. Du känner dig bekväm med att jobba fram strategier och presentera projekt för ledningsgruppen, samtidigt som du känner lika stor iver för att driva de vardagliga administrativa uppgifterna framåt.  

Om dig

Eftersom vi är ett företag i förändring är det viktigt att du är nyskapande, målinriktad och motiveras av att skapa resultat. Du agerar proaktivt och ser möjligheter. Vi förväntar oss att du skapar affärer genom att förstå vad kunden vill ha och har en känsla för säljande digitala texter. Vidare är det viktigt att du både är teamorienterad och van att arbeta självständigt. Du är resultatorienterad, noggrann, analytisk och ser till helheten.

Din kompetens

  • Van att driva e-postkampanjer B2B, e-postoptimalisering av produkttext.
  • Bildhantering (Photoshop)
  • Van att driva DM-kampanjer B2B
  • Kunskap inom målgruppsanalysering, segmentering och tids-/marknadsplanering
  • Kunskap i responsanalysering (ROI)
  • Kunskap om marknadsföring via SoMe och Google Adwords
  • Hantering av externa leverantörer (Adressköp, tryck- och distributionsplaner)
  • Goda kunskaper i Officepaketet främst Excel samt erfarenhet av webbaserade verktyg såsom Click Dimensions, CRM, CARMA, APSIS och Hubspot
  • Akademisk utbildning inom kommunikation, analys, marknadsföring eller liknande YH-utbildning på tex IHM eller Berghs.
  • Flera års arbetslivserfarenhet av arbete inom marknadsföring/digital media

  

Vi erbjuder
Ett intressant arbete i ett utvecklingsinriktat och dynamiskt bolag med stark tillväxt och härliga kollegor. Hos oss får du arbeta i en inspirerande arbetsmiljö i ett kunskapsintensivt företag. Vi är drygt 250 engagerade medarbetare som arbetar i koncernen, varav 50 på Göteborgskontoret. De senaste åren har vi satsat stort på digitala lösningar och plattformar. Så häng med på vår digitala och spännande resa in i framtiden!

 

Anställningsform: Tillsvidare, heltid
Placeringsort: Göteborg
Sista ansökningsdag: 2018-05-15
Tillträde: Efter överenskommelse

 

Ansökan skickar du till jenny.randau@tholin.se. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, urval och intervjuer kan ske löpande. Har du frågor om tjänsten, ta kontakt med Business Area Manager Jenny Randau, telefon 0705-204577 eller mail jenny.randau@tholin.se